Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Friday, March 25, 2011

Mulakan bangunmu dengan DOA



Ya Allah..
Kupersembahkan diriku sebagai hamba-Mu yang tidak berdaya.
Kutadahi kelemahanku memohon akan kekuatan-Mu.
Tolong Ya Allah.. demi Kebaikan-Mu yang Paling Baik diantara segalanya.
Perbaiki hidupku, perbaiki hatiku, perbaiki akhlakku.
Berikanlah aku sebaik hidayah dan petunjuk-Mu.

Ya Robbi.. Ya Kekasih segala kekasih..
Kasihi aku dengan kasih-Mu
Ampunilah aku dengan pengampunan-Mu
Ampuni aku, kasihanilah aku..
sesungguhnya Engkaulah tempat aku memohon pengampunan

Ya Arhamarrahiminarhamna...
Ampuni dan kasihi ayah bondaku,
berikanlah mereka akan segala kebaikan-Mu.
Sediakan mereka syurga terbaik-Mu.
Permudahkanlah urusan dunia dan akhirat mereka.
Lindungi mereka, panjangkan usia mereka.
Sungguh, mereka adalah kurniaan-Mu yang terindah
dalam hidupku.

Ya Allah...
Selamatkanlah seluruh keluargaku,
Selamatkanlah adik-adikku yang kusayangi
sayangi mereka dengan perlindungan-Mu
sayangi mereka Ya Allah, dengan segala kurniaan terbaik-Mu.

Ya Allah...
Selamatkanlah kesucian agama yang telah engkau sediakan bagiku
bagi seluruh semesta alam ini
Rahmatilah saudara-saudara seagamaku
perbaikilah kami dengan hanya jalan-Mu semata.

Sungguh, Engkau memiliki segala kehebatan, Ya Allah... Ya Tuhan kami
sentuhlah kami dengan cahaya kehebatan-Mu.

Amin Ya Robbal Alamin.

Salam kasih semurni hati.. Raz.R
Moga Jumaat ini menjadi permulaan yang lebih baik untuk meniti hari selanjutnya.
MMuahks! Sama-samalah kita mulakan kehidupan kita dengan doa yang setulusnya.