Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Tuesday, August 2, 2011

Sekadar Puisi : Sebelum Engkau Mengambilku

Tuhan..
Sesungguhnya aku masih ingin... memohon pada-Mu...

Izinkan aku memeluk semua yang setia bersamaku
dengan kasih, riang, gembira..
Izinkan aku curahkan baktiku seada daya
pada jasad-nyawa yang hampir
Sebelum Engkau mengambilku bersama-Mu

Tuhan...
Izinkan aku melukis senyumanku
pada setiap yang menghampiriku
pada semua yang menjauhiku
aku ingin senyumku terpahat
aku ingin mereka ingat
dari senyumku ada sayang
dari senyumku ada cinta
dari senyumku ada sentosa
Sebelum Engkau mengambilku bersama-Mu

Tuhan...
Izinkan aku sembahkan bakti tulusku
pada wira wirawati yang membawa kewujudanku di dunia-Mu
izinkan aku korbankan titis darah akhirku
izinkan aku sentuh belai mereka segenap kasihku
izinkan aku menghamba diri selagi izin-Mu
Izinkan daku..
Sebelum Engkau mengambilku bersama-Mu

Tuhan...
Izinkan aku menakhodai darah dagingku
membahterakan pimpinan wanitaku
mengajar mereka tentang sejati rasaku
memahami rasa susup luluh tanggungjawabku
Sebelum Engkau mengambilku bersama-Mu

Tuhan...
Izinkanlah aku menerima keizinan-Mu
untuk seluruh rayu permintaanku
Sebelum Engkau mengambilku bersama-Mu





Raz.R
Diufuk malam.
secebis gurindam