Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Tuesday, September 27, 2011

Sekadar Puisi : Selumbar Di Jiwa



Ya Allah..
Aku hadir di hadapan-Mu
dengan selumbar yang terbenam di jiwa...

Sesekali aku kalah menyusur hidupku
ku peluk diriku dalam pasrahku pada-MU
ku cari apa yang tidak ku tahu
dalam gelora jahil keliru
benarkah semua ini salahku?
Ampunilah aku,
kerdilnya aku menerima kehendak-MU

Ya Allah..
Sekecil ujian ini
telah kaku untuk langkahku berjalan
tidak ku tahu apa yang harus ku lakukan
takutnya aku pada kehilangan
resahnya aku meniti kegusaran
sedang Engkau telah tetapkan
takdir-MU tidak bergoncang
Janji-MU telah pun terbentang
dan aku?
masih kontang dalam kelelahan..

Ampuni aku, wahai Tuhan Sekelian Alam..
Berikanlah aku jalan-Mu
tetapkanlah aku terus di situ
singkirkanlah ragu dan sangsiku
sentuhlah aku dengan kasih-MU
iringkan aku ketenangan-Mu
biarkan aku bersama qanaahku
menyambut segalanya demi redha-MU

Amin Ya Robbal Alamin.. Subhanallah, Walhamdulillah, Walailaha, Ilallah, Wallahuakhbar!


Sentuhan hina hati
dalam doa ini
ada kasih
sekujur diri
Raz.R
27.09.2011