Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Sunday, September 18, 2011

Sekadar Puisi : Cukuplah Engkau Bagiku




Ku sembahkan puisi cintaku untuk-Mu, Tuhan
dengan sendu dan tangisan teramat dalam
bersama seluruh pujianku pada-Mu
Engkaulah yang memiliki seluruh Kebesaran
dan aku hanya sekecil dan sekerdil insan
dalam aku tidak punya pilihan
ku perhambakan diriku tulus pasrahku
pada-Mu ku buahkan segala harapan

Kiranya inilah yang Engkau tumpahkan padaku
persaksikan duri banir sebagai dugaan
menebus hilangnya imanku yang silam
hingga aku berdiri di tengah persimpangan
hanyut bersama hirisan kebuntuan
ke mana langkah harusku mulakan
ku pohon peri kasihan-Mu, Tuhan
tunjukkan aku haluan, bukakan aku jalan....

Wahai Pemilik Aku, Wahai Pencipta Alam
takdirku di tangan-Mu, Engkaulah yang faham
hidupku untuk kehendak-Mu aku serahkan
sekujur diri, nyawa jasad dan badan
tanpa sekatan dan tanpa sempadan
uruskanlah aku, hidupku, matiku
mengikut kehendak-Mu, paksi-Mu
izikan aku menempa namaku di sisi-Mu, Tuhanku
dengan sesuci sebersih pengampunan-Mu

Aku tidak mahu meminta yang lebih lagi
Wahai Tuhan yang aku cintai
cukuplah dunia ini memberikan sengsara
cukuplah apa yang telah Engkau cukupkan padaku
cukuplah Engkau bagiku..

Allahuakhbar.. Allahuakhbar.. Allahuakhbar!



Raz.R
18.09.2011
Senyum yang terbelah.