Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Monday, December 12, 2011

Wahai Pemilikku



Wahai Pemilikku
Datanglah kepadaku
Ketika ketakutanku membara
Sungguh aku ini tidak ada daya
Kecuali dengan apa kurnia-Mu sahaja

Wahai Pemilikku
Lindungi aku
Ketika aku takut
Biarkan aku menekap wajah
di bidang dada-Mu yang luas
Izinkan aku mulai aman
Meneruskan perjalanan
Dengan sedikit harapan-Mu

Wahai Pemilikku
Pujuklah hatiku
Ketika takutku meraja
Bukankah aku hanya hamba
Lemah dengan segala rasa
Sesekali diganggu gentar
Dari kecewa yang mungkin terlontar
Sentuh belailah gundahku
Dengan sedikit tenaga-Mu

Wahai Pemilikku
Berikan aku kekuatan-Mu
Dari Maha Pengetahuan-Mu
Tentang segenap kerdil dhaifku..
Aku perlu Engkau di sisiku
selalu
Janganlah Engkau jauh dariku..




Bila rasa mengembara
Takut dan wasangka
Tidak tega walau kata sekuat waja
~Raz.R~
12.12.2011