Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Sunday, December 4, 2011

Ketika Alam Menjadi Teman




Kelmarin aku hadir di sini
Bertemu sahabat-sahabat senyapku
Berjalan aku tenang
Dipayungkan sang awan
Ku hadiahkan awan sebuah senyuman
Menghargai tulus keehsanan
Tidak memanggil mendung membawa hujan
Justeru tiadalah aku kebasahan
di balut sejuk resah kerinduan


Meniti mataku ke arah lautan
Bertanya khabar pelbagai hamba
Dijaga sang lautan penuh setia
Dalam dadanya pelbagai bentuk rupa
Sarat mengisi rezeki manusia
Ku hadiahkan senyumku padanya
Dengan takjub di jiwa
Bercitakan misal hatiku sebaiknya

Ku temankan senja berbual senang
Diceritakannya padaku keindahan
Bisikkan mesra dari KeAgongan
Tuhan Semesta Alam
Senja singgah sementara
Dibawakan warna-warna malam
Menjadi tanda membawa rahsia
Bagai juga aku manusia
Menumpang di bumi sementara
Sampai masa ku tenggelam jua

Senja meneruskan bicara
Katanya "Masih ada dunia yang cantiknya tak setara"
Mustahil gambaran diisikan akal
Setitis cantiknya di bumi
Berjutaan indahnya di sana nanti
Jika aku ingin pergi
Bawakanlah cinta paling sejati
Tidak berbelah bahagi tanpa sangsi
Ku hadiahkan senja sekuntum senyum
Mengalungkan harga untuk sekudus ingatan senja

Membisu aku memerhati sekujur diri
Tidaklah layak ku tempatkan diri
Di keindahan syurga nan abadi
Dengan hati yang sekotor ini
Cukuplah kiranya DIA sudi
Memandangku dengan belas-Nya nanti
Menghulurkan ampun, menerimaku di sisi

Terima kasih alam
Kerana sudi menjadi teman!



Rengsa bertabir di hati
Raz.R
03.12.2011