Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Thursday, October 6, 2011

Andai Aku Pergi Dulu




Sekiranya aku dijemput-Nya 'pergi'
dan tiada lagi jemari yang gemertih di lamanku nanti
apa yang kutinggalkan utk tatapanmu di sini?
Adakah perlu ku tinggal keji dan nestapa?
atau kata yang kosong tiada makna
atau warna-warna hidup yg tak luput dosa
atau sebidang halaman yang tetap sejuk kau tatap padanya
sekalipun nanti aku tiada.. kau tahu, di situ masih ada..sedikit ilmu-Nya
walau tidak seberapa, tetap telahku berusaha ke jalan-Nya semata
Tidak ku mahu diriku dipuji, apatah lagi tertinggal keji
biar dunia ini mencerca, aku tetap terus mahu
"perginya" aku .. bersama keampunan-Nya .. Amin Ya Robbana.

~Hati ini tidak pernah meminta sengkata walau teruji atau di duga.
Redha aku dengan apa adanya~


Salam kasih semua..


Sekecil kata bersama nafas yang ada.
dan jika ia tiada nanti
berikan aku senyum bersama doamu selalu.
Raz.R
06.10.2011