Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Thursday, September 6, 2012

Memahami?

Sebuah bingkisan yang Raz kutip daripada halaman "Facebook" dan ditampalkan di sini untuk perkongsian dan difikirkan bersama. Raz tersenyum bila membacanya. Tersirat kisah hanya bagi mereka yang pernah melaluinya. Agak pening dan keliru namun hakikatnya maksudnya hanya satu..
Semuanya terkandung di dalam persepsi fikiran masing-masing... "Bagaimana mahumu?"
 
 
Bila saya selalu call, awak tak jawab,
awak suruh saya memahami.
Bila saya selalu SMS, awak tak jawab,
awak suruh saya memahami.
Saya buat semua itu untuk memahami awak,
tapi akhirnya awak kata pula saya tak nak memahami awak.

Bagaimana saya hendak memahami awak,
sedangkan saya tak tahu tentang masalah awak?
dan awak pun tak pernah hendak bercerita tentang masalah awak.
Tapi akhirnya awak kata lagi saya tak nak memahami awak.

Tapi bila saya tak jawab call awak,
bila saya tak jawab SMS awak,
bila saya hilang pergi jauh daripada awak,
saya berharap awak pula yang akan memahami saya.