Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Friday, November 20, 2009

Secebis Kemurnian Doa Yang Pasrah





Kala doa berlabuh
Sepuluh jari berteleku dengan permulaan
Bimillahirrahmanirrahim…
Air mata jasad dan roh menyerah kalah
pada Kebesaran-Mu, Ya Allah.
Hati berbondong pasrah bersama jiwa yang teramat basah
Sendu bergulung , lidah pun antara kelu, sayu dan takut
Lancarkanlah… lancarkanlah…
Ini kejujuranku pada-Mu
ku ingin doaku penuh nikmat
ku mahu Dia mendengarku
Aku rindu Dia merinduiku
Dahaganya aku pada belas-Nya
Ku rayu Dia mengasihaniku…
Ku panjat tinggi pada bantuan-Nya
Ku harapkan Dia mengerti kelemahanku
Ya, Karim..
Ya, Hayyum..
Ya, Qayyum…
Ya, Rahman..
Ya, Rahim..
Tolonglah!
Tolonglah wahai Kekasihku..
Ampuni dosa-dosaku
Ya Tuhanku..
Janganlah Engkau pikulkan aku kepada
apa yang tidak mampu aku memikulnya.
Wahai Yang Maha Perkasa,
janganlah aku dimurkai dan dihukum tika lupaku,
lalaiku, sesatku, di dalam kacau fikiranku,
kerana ada kalanya aku tersesat pada kelemahanku..
Aku adalah hamba, aku adalah manusia..
Aku amat lemah, Kekasihku..
Sedang Engkau mengajar aku untuk memohon pada-Mu,
kabulkanlah doa-doaku..
Maafkanlah aku..
kerana aku adalah orang yang selalu tersalah dan keliru..
Engkau Maha Pemberi, Maha Pengasih, Maha Penyayang..
dan aku ini amat perlukan kepada pertolongan dan kasih-Mu...
Ampunilah aku, kasihi diriku..
dorongi aku ke arah-Mu selalu..
Ya Robbi..
Amin Ya Rabbal Alamin..



(Ditulis oleh : Raz.R)