Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Monday, January 26, 2009

Hanya Meluahkan Rasa


Adakalanya saya rasa kemampuan saya untuk menulis disini tidak ada. Saya bukanlah seorang penulis yang hebat. Bijak pandai berkata berkarya itu banyak faedahnya. Ia boleh membuka minda dan jiwa. Jadi saya sekadar mencuba. Kita semua berhak memberi pendapat tentang sesuatu. Apabila kita tidak terdaya untuk menyuarakan apa yang terbuku di hati melalui suara, mungkin inilah caranya, dengan tinta dan pena. Diam berkata, berfikir dan menterjemahkan apa yang ada dijiwa. Mungkin juga ada yang seangkatan dengan saya yang suka menyimpan rasa dan emosi sendiri.

Jauh disudut hati, manusia berahsia ada sebabnya.Hidup di atas dunia yang sementara ini berdasarkan kemungkinan demi kemungkinan. Manakala yang kekal di akhirat adalah ketepan yang nyata. Sesungguhnya tidak ada apa pun bentuk meterial di dunia ini yang boleh di bawa ke akhirat kerana semua yang ada diibaratkan seperti pemetaan yang berdasarkan kemungkinan dan angan-angan.

Saya ingin menasihati diri sendiri bahawa apa yang saya kasihi di dunia ini tidak pernah menjadi hak milik saya walau sebesar hama. Bilamana yang terlepas dari tangan, jatuh hancur, maka ia tetap akan hancur. Yang terkecuali hanyalah ibadah kita kepada Allah S.W.T.

Wallahua'lam.

No comments: