Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Saturday, May 10, 2014

Kebaikan Tidak Hanya Untuk Yang Baik

Bissmillah..
Alhamdulillah..


Setiap kalam kata yang terpacul di dada laman ini, bukan saya pemiliknya, tetapi ALLAH.

Setiap nasihat, madah, motivasi, puisi yang tergarap di sini, bukan saya yang punya, tetapi Allah.
Saya menulis pun dengan kehendak, dengan gerak dan dengan keizinan-Nya. Masih, bukan saya yang punya, hanya Allah, Pemilik Segala.


Saya bukan ustazah, saya bukan individu profesional. Saya bukan cerdik pandai.

Saya hanyalah hamba yang menumpang segenap milik Allah Subhanahuwata'ala, tanpa memiliki apa-apa melainkan semuanya adalah kepunyaan-Nya termasuk diri saya sekujur jasad dan nyawa.


Setiap sumber yang saya sampaikan hanyalah sekelumit dari pengetahuan yang saya pinjam untuk diterap pada diri sebagai latihan untuk kebaikan disamping iringan harapan agar tercatat sesuatu (walaupun saya tahu ia tidak seberapa) di kitab yang akan saya bawa apabila saya bertemu dengan pemilik saya nanti.


Mungkin saja, kata-kata saya tidak melambangkan diri saya, tidak setara dengan amalan saya, namun doakan saya agar ia menjadi peringatan dan titik mula untuk melakarkan sejarah-sejarah yang baik untuk hidup saya dengan harapan untuk semua yang membaca juga. Kita doakan bersama. Ameen.



Kebaikan, tidak dinobatkan untuk hanya orang-orang yang baik tetapi kebaikan adalah jalan untuk sesiapa saja, sekalipun seseorang itu tidak pernah pun berbuat baik.

Moga kita semua tidak memandang, menunding, menghukum sejentik calar hitam lalu mencontengkan seluruh kanvas hidup kita dengan hitam sepenuhnya.

Kita sedang berusaha dan akan tetap terus berusaha sehingga ke akhir masa kita.



Wallaahu'alam....



▬Raz.R
10/05/2014
Senyum...