Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Saturday, January 25, 2020

Terima kasih untuk segala pemberian

Buku yang dihadiahkan pada 10hb Januari 2020
Memang aku telah dipesan untuk tidak berterima kasih kepadanya, yang telah memberi.
Katanya dia ikhlas dan gembira bila dia dapat memberikan sesuatu kepada sesiapa. Itu membuatkan dia gembira. Alhamdulillah. Tiada timbal balas yang dapat menggantikan kebaikan. Aku hanya berdaya mendoakan kebahagiaan untuk hamba-hamba Allah yang baik ini.

Cuma, aku nak letak di sini sebagai ingatan untukku agar aku juga ikhlas berterima kasih dan mensyukuri adanya pemberian.
Takut-takut kalau nanti aku lupa. Usia semakin tua. Ingatan bukannya boleh kekal sangat. Sekurangnya di ruang ini tempat kegemaranku. Tempat aku menulis. Yang mungkin suatu masa nanti menjadi kenangan dan sejarah.
Pemberian 26 November 2018


Setiap pemberian adalah anugerah Allah. Setiap orang yang hadir dalam hidup kita adalah wasilah yang tetap mengajarkan sesuatu. Yang pasti, sesuatu yang seharusnya tetap mengingatkan kita kepada Allah.