Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Tuesday, October 24, 2017

Akhirnya... begitulah tempatku.

Aku sudah letih mengheret tanggapan.
Amat berat kau tinggalkan.
Fitnah dan ancaman kutelan,
engkau tidak datang menggendongkan beban.
Semuanya kuhadap sendirian.
Dengan nafas yang Tuhan berikan,
sesekali timbul, adakalanya tenggelam.

Akhirnya... begitulah tempatku.
Jauh darimu.
Ingin atau tidak, begitulah aku, begitulah kamu.
Kau pedulikan aku?.... Tidak!
Kau kisahkan kesakitanku?.... Juga tidak!

Akhirnya..., begitulah tempatku.
Tempat yang tidak kau pentingkan.
Aku bukan tanggung-jawabmu.
Benarkah begitu?
Tanyalah hatimu.

Aku ketawa besar dengan setia.
Aku tatang kesetiaan bagai harta.
Kutakwilkan setiaku untuk apa.
Semakin lemah aku mendukungnya.
Sumbing sungguh hatiku.
Sudah tentu... begitulah tempatku.

Tempat yang engkau tidak pernah tahu.



(Raz.R)
24.10.2017
Sekadar mewarnakan kata, di dada usang laman usia.