Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Saturday, January 7, 2012

Bila hati Melamar Kata


(Takdir-Nya)
Kadang-kadang..
Segalanya seperti dekat di mata
Sepertinya kita akan sampai ke destinasi
Wah! Kita gembira sekali, berkobar tak terperi
Dalam akal mencipta seribu angan
disangkakan sebentar lagi kesampaian
Kita senyum puas kegirangan...
Tiba-tiba, kenderaan terhenti di pertengahan
Ada sesuatu yang menghentikan perjalanan
Dan kita terpaksa fikir tentang kerosakan yang berlaku
Lalu.. haluan kita juga terpaksa diubah..
Haluan pertama, yang tadinya kita sangka akan disinggah
mahu tak mahu terpaksa berubah..
Sesungguhnya, kita TIDAK PERNAH TAHU, Allah Yang Maha Tahu..
Kita mungkin hanya boleh menjangka,
namun kita tidak dapat halang perkara yg datang dgn tidak disangka-sangka..
itulah TAKDIR-NYA...
Walau seratus tahun, kita menangis dan mengemis..
ada waktu, kita perlu redha... ada FATAMORGANA di dunia kita!

Secangkir rasa,
~Raz.R~
07.01.2012
11:06:35 AM






(Simpan Pesanku)
Simpan pesanku di hatimu..
Bergembiralah di kala perlu
Sihatkan jiwamu
Sejahterakan seluruh tubuhmu
Aku mahu engkau begitu

Semat pesanku di hatimu..
Bersedihlah jika kau mahu
Hadapkan air matamu
Jiruskan resah gelisahmu
di hadapan-Nya itu perlu
Membasuh contengan noda
ketika sedar atau tidakmu..
Aku ingin DIA bersamamu
selalu dalam ingatanmu..

Sulam pesanku di hatimu
Jelajahilah ke mana mahumu
dengan semangat yang satu
KERANANYA-LAH segalanya berlaku..
Berdoa.. jangan jemu.. Itu senjatamu!
Simpan pesanku... di hatimu..
walau hayatku dan hayatmu, terhenti di sini.
Simpan pesanku.. di hatimu
Aku tetap sahabatmu...

Salam sayang
~Raz.R~
06.01.2012
11:36:00 PM




(Dia Wanitamu)
Dia tidak cantik
tetapi dia ingin cantik untukmu
Dia tidak cerdik
tetapi dia mahu cerdik untukmu
Dia tidaklah baik
tetapi dia ingin baik untukmu
Dia..
yang perlu kamu kenal dan tahu..
Dialah tuahmu..
Dialah wanitamu

~Raz.R~
06.01.2012 at 05:00 PM



















(Dampingi Aku)
Temankan daku
duduklah disebelahku...
bercerita bagai dulu
tentang kisahmu, kisahku
tersenyum kita
ketawa juga
menangis bersama
kenangkan hidup
yang biasa-biasa saja
tapi masih istimewa
kita redah suka dan duka
halamannya pelbagai warna
berbunga-bunga berbeza harumnya
kita tempuh bersama
tanpa dendam yang bersisa...
masih mesra..
Marilah... dampingi aku lagi..

Raz.R
06.01.2012
05:30:00 PM



(Musuh)


Dia memusuhimu..
Perlukah aku juga begitu?
T I D A K !!
Aku dimusuhinya..
Perlukah engkau begitu jua?
T I D A K !!
Dia menyayangimu..
Perlukah aku juga begitu?
Y A !!
Aku disayanginya..
Perlukah engkau begitu jua?
T E R P U L A N G L A H ...!!
Senyum saja...

~Raz.R~
03.01.2012






(
Syukur)
Syuruk melamar dunia
Jendela terbuka mesra
Halaman kontang direnjis hujan
Walau sedikit, syukur dihampar
Hidup tetap bermula
Senyum masih dilempar
Kalaupun ditujah hambar
Buangkan semua gentar
Katakan ... "ALLAHUAKHBAR!!!"

~Raz.R~
31.12.2011