Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Wednesday, November 9, 2011

Wahai Sesiapa


Wahai sesiapa
Jika engkau ingin mengenali aku
Sebagai manusia baik
Maaflah, mungkin engkau tersilap
Aku hanya manusia kerdil
Yang tidak sentiasa baik
Tapi hanya sekuat daya berusaha
Ya, mahu menjadi baik

Wahai sesiapa
Jika terdetik di rasa lemahmu
Aku ini manusia maksum
Maaflah, engkau sangat tersilap
Aku hanya manusia pincang
Punyai khilafiah yang tidak terbilang
Tapi hanya mengumpul ikhtiar
Ya, mahu menyuci noda, mahu nirwana

Wahai sesiapa
Jika tersimpul rasa kecilmu menyangka
Aku ini manusia mewah segala
Maaflah, engkau sangat tersilap
Aku ini manusia melarat
Membonceng di hujung alam
Tapi, hanya menerima rela
Sedikit rezeki dipinjamkan DIA

Wahai sesiapa
Jika tergerak wahammu mengagak
Aku ini manusia buruk lakunya
Maaflah, ajarkan aku usah tersilap
Aku ini mungkin sedang tersesat
Terlupa atau tidak teringat
Namaku manusia bukan malaikat
Perlu aku ini didoa malah diperingat

Wahai sesiapa
Aku ini sepertimu jua
Kekadang ada istimewa
Kekadang tiada setiadanya
Meniti laluan senja
Yang semakin kelam gelita
Terimalah aku seadanya



Raz.R
9.11.2011
~Insan ~
Salam kasih dengan senyuman, semoga Allah memberi kerahmatan. Amin.