Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Thursday, May 14, 2020

Hadiah Itu Rahmah Allah


Alhamdulillah, syukur kepada Allah
Aku simpan gambar-gambar di sini untuk dijadikan ingatan. Meraikan pemberi-pemberi yang telah bertungkus lumus menyediakan hadiah- hadiah ini untukku.


Ada banyak hadiah yang aku dapat sebenarnya tapi yang dua hadiah ini yang paling aku suka.


Satu (Hadiah belon Birthday) ▬Rezeki ketika usia dah ganyut tapi dapat 'kejutan' yang seharian membuatkan aku gelabah puyuh. Maklumlah tak pernah dapat 'surprise' yang pelik seumur hidup. Selalunya orang lain yang dapat, kita tengok sahaja. Hihi.. Punyalah pening aku meneka-neka, siapalah yang hantar???. Dah tua-tua begini takkanlah ada 'secret admirer'..(Sebab, rasanya tak ada pun org yg minat kat aku ni ha.. ) Berpeluh sejuk juga aku hari tu. Takut kalau-kalau orang silap hantar. Dibuatnya orang datang 'claim' balik, konon tersalah hantar, takkah tebal muka nanti kan... ... Aku tanya semua orang yang aku kenal. Memang 'happening'. Tak dapat aku lupakan. Semoga kebahagiaan dunia akhirat dikurniakan kepada si pemberi yang baik yang selalu ingat tentang diriku. Rasa bersalah dan rasa terharu juga sebenarnya. Susah payah aku dihargai.


Dua (Hadiah telekung dan rehal) ▬ Rezeki Ramadhan.

Tiba-tiba sahaja ada yang hulur sebab dia memang sahabat dan guru yg selalu murah hati suka memberi. Aku dah lama minat rehal tu. Bagai doá yang didengar. Subhanallah, datang saja depan mata, terharu tak terkata. Nak peluk jer rasa, tapi sekarang musim PKP, tak bolehlah nak peluk.. Dia minta aku selalu doakan dia. Itu sahaja. Ya, semoga Allah makbulkan segala impiannya. Amin Ya Robbal Alamin.


Untung sungguh orang yang suka memberi ini. Allah sayang mereka. Sebab hati mereka murni kerana suka menggembirakan orang lain. Mereka suka melihat wajah orang lain tersenyum, kembang gembira asbab dari pemberian tersebut.


Aku ambil iktibar daripada cara mereka.
Terima kasih yang tidak terhingga.
Sayang kamu.♥♥♥
Hadiah2 : Ramadhan, sahabat fillah.

Hadiah 1. Surprise Birthday.