Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Monday, December 4, 2017

Tidak Seharusnya Mengalah



Saban hari, cinta itu kusimpan dalam hati.

Aku memupuknya dengan setia walau apa cara.
Ketika terluka, aku pujuk sahaja dengan air mata.
Ketika rindu, aku rujuk kepada DIA yang memberikan rasa itu.
Ketika aku ditinggalkan, aku gigihkan doa mengakui kehendakNya.
Akukah yang mementingkan rasaku atau
mungkin tidak selayaknya aku berdiri diantara hati dan hidupmu?
Sesekali aku terasa hina.


Sungguh Allah mengatur segalanya.

Aku ingin redha dalam kepayahanku menghuraikan niat
Aku ingin pasrah diantara hasrat dan impian
Aku ingin SABAR sehingga sabarku menjadi iman yang kuat.
Benar, semua itu payah.
Namun, tidak seharusnya aku mengalah.



-Raz.R
(Sekadar tulisan: Jangan disalahkan Tuhan, kerana kita tetap insan terbukti dengan kelemahan)