Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Wednesday, November 3, 2021

Aku Sering Bisu

 


Allahumma solli'ala sayyidina Muhammad. 
Aku tidak petah berkata-kata. Lebih banyak membisu daripada bersuara. Jika kau menuntut aku berhujah menjelaskan siapa aku, ada apa denganku, boleh jadi aku tidak berdaya menyatakan rasa dengan ayat-ayat mampat dedikasi yang mempersona. 
Suruhlah aku menjadi peguam untuk membuktikan diriku benar dengan kalam lidah. Aku bakal kelu membisu. Malah bersembunyi di celah daunan pintu. Aku tak mampu.
Berikan aku buku, kertas dan pena. Nescaya aksara yang berjela menempias keluar dari dada. Dengan dakwat aku bersuara. Adakalanya, dikukuhkan dengan titisan tulus air mata aku biaskan segala cerita dengan mukasurat tebal yang tidak akan terlarat kau baca.

Sekatlah aku menulis. Gelisah hatiku menangis.
Aish... bermadah pulak pagi ni.

Hati ini mempunyai cita-cita hari ini. Nak habiskan Al-Quran dalam masa sebulan dengan tadabur. Mudah-mudahan Allah izinkan. Amin. 

RaZzie RazZmatazZ.