Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Wednesday, September 14, 2011

Sekadar Puisi : Tak Mengapa, Hingga Izin-Nya







Denai kecil yang memanggil
mengajakku menemani lembutnya ombak
bersahabat dengan pasir dan laut
bercerita pada camar terbang berganding
turut jua..
awan petang cemoret putih kebiruan
dan senja ikut bersama membawa jingga
dengan semaraknya... kasih Allah Ta'ala
Aku mendepang dada menghirup rasa-Nya
Berdiri di kaki pantai di gigi ombak

Menyedut lega..
Tak mengapa andai diri dibiarkan.
Tak mengapa andai hati kesepian.
Aku masih berdiri dan berjalan.
Aku masih melangkah walau perlahan.
Aku tetap tidak rapuh menapak dan bertahan
dunia masih luas kelihatan
terima kasihku Tuhan..
ku hadiahkan laut sebuah senyuman

Walau dipeluk lega..
Api rindu, sesekali menyala jua
Rindu itulah yang menggamit aku
merenung hamparan laut
cuba ku tembusi dasarnya
jelas masih tidak bergambar
andai tidak berani direnang
atau tidak berani di selam...
bijaknya rahsia-Mu Tuhan..
Tak mengapa.. Rahsia-Mu
milik-Mu jua hingga
ada izin-Nya..


Raz.R
14.09.2011
06:30 petang..
Moga dicintai Allah SWT.
MMuahks..