Salam kasih Kerana Allah

Salam kasih Kerana Allah
Assalamualaikum wbt - Sekadar Berkongsi Ilham dan Pengalaman

Sunday, April 24, 2011

Bukan Puteri , Tidak Juga Bidadari



Gambaran apakah olehmu tentangku?
apakah harapmu aku jelita?
apakah mahumu aku remaja?
tidak tertelan usia, tidak kerut melata?

Maaf,
aku bukan puteri.. aku bukan bidadari
yang mewah dengan harta
mampu ditumpang lazat dan pangkat
lalu keturunanmu tampak hebat.

Mahu apakah diriku didampingimu?
budi yang didukung cuma biasa
diri untuk dijulang tiada indahnya
santun diseli tak betah dipuji

Maaf,
aku bukan puteri, jauh sekali bidadari
lalu apa yang kau cita tiada serinya
impian melangit, bukan aku yang dikait
padaku sekeping hati seorang insani

Tujuan apakah diriku diperlu?
tiada sekecil kesempurnaan dikecap
tiada sepalit istimewa tercatat
Aku hanya insan bergelar rakyat.

Aku.. bukan puteri, tidak juga bidadari
.


Insan mana yang tidak menginginkan hidupnya sempurna dengan segala keistimewaan. Raz juga tidak terkecuali mengharapkan segala yang ada pada diri Raz ini adalah yang terbaik. Terlingkung oleh cita-cita dan nafas kemahuan demi kemahuan. Tetapi, kelengkapan itu, kesempurnaan itu dan apa yang Raz miliki pada diri Raz ini hanyalah biasan sementara yang nyata bukan Raz yang empunya. Sesungguh-Nya DIA.. Dia yang lebih berhak dan mengerti keperluan apakah yang perlu disusun untuk Raz pada hari ini, esok atau sebelumnya.

Bagi yang mengenali Raz dan mengharapkan Raz supaya memiliki tuntutan-tuntutan kehidupan yang luarbiasa dan tidak memiliki sebarang kesilapan.. maaf, berhentilah menaruh harapan itu. Arahkan pengharapan itu kepada Allah semata. Kita hanya mampu berusaha, berdoa dan bertawakkal. Keputusan yang selebihnya adalah Hak MUTLAK Allah Taa'la.

Wallahua'lam.

Salam kasih dengan senyuman yang melebarkan sayang yang berpanjangan. Assalamualaikum. MMuuuahks!